Een heerlijke tijd op Curaçao!! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Leslie Schuurman - WaarBenJij.nu Een heerlijke tijd op Curaçao!! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Leslie Schuurman - WaarBenJij.nu

Een heerlijke tijd op Curaçao!!

Door: Leslie Schuurman

Blijf op de hoogte en volg Leslie

02 Mei 2014 | Suriname, Paramaribo

Bon Bini mensen,

Het zit er alweer op.. Een heerlijk, zonnig, relaxt, mooi, fijn weekje op Curaçao gehad!! Doordat ik al een kort verslag had getypt met mijn telefoon, hebben jullie al kunnen lezen hoe de reis is verlopen. De stress van de reis waren we snel kwijt, want wat was ons huisje daar chil. We hebben er bijna elke avond gekookt, omdat we dat leuker en gezelliger vonden dan uiteten. (We zijn 1x uit eten geweest in Willemstad en die pizza was niet heel lekker, dus het was een makkelijke keuze)

De eerste echte dag van onze vakantie (vrijdag) zijn we naar een strand gereden dat Porto Marie heet. De manager van ons complex, Sharon, is een super aardige vrouw die ons veel heeft geholpen. Zij heeft elke keer precies ons de weg uitgelegd waar we naar toe moesten rijden. En erg duidelijk, zodat we echt maar 2x in de hele week verkeerd zijn gereden. Dat vond ik best knap, aangezien je op kaart rijdt op een totaal onbekend eiland.
We kwamen aan bij het strand en ik kon alleen maar zeggen: ‘wauw’. Helder blauw water, wit strand en gewoon een super mooi uitzicht. Ja.. Daarvoor wou ik op vakantie naar Curaçao.. We hebben hier een heerlijk eerste dagje gehad en mooie foto’s kunnen maken!!

Zaterdag (het weer was wat minder, mooi meegenomen) hadden we een dagje Willemstad op de planning staan. Hier zijn we zelf naar toe gereden, maar het lag echt niet ver van ons appartement af. Op de kaart kunnen de afstanden ver lijken, maar in werkelijkheid valt dit reuze mee. We hadden de auto ergens geparkeerd en gingen te voet verder. Kijken waar het ons bracht..
Op een gegeven moment kwamen we aan bij het water en een boulevard idee. In de verte zag ik de beroemde pondjesbrug waar we overheen zouden moeten om in Willemstad zelf te komen. Meteen moest ik aan mijn broer denken. Die lieve jongen kan namelijk alle afleveringen van Bassie en Adriaan opnoemen, zo ook de aflevering op Curaçao. En voor als je het niet weet.. Die moesten een pakje zoeken op de pondjesbrug!! Geniaal, om daar dan te lopen. Het was trouwens een mooie brug om te zien, maar om er over heen te lopen is een ander verhaal. Het beweegt namelijk erg door het water en daardoor lijkt het net of iedereen dronken is. Je loopt echt van links naar rechts over de brug. Wanneer je op de brug liep zag je ook het beroemde plaatje dat voor Willemstad staat. De gekleurde gebouwen op een rij. Daar moesten natuurlijk een aantal foto’s van worden genomen!!
We hebben deze middag heerlijk op ons gemak door de stad geslenterd, geshopt en op een terras gezeten. Om ’s avonds ons klaar te maken voor een avondje stappen.. Het is natuurlijk zaterdag (de officiële Koningsdag in Nederland) dus dat konden we niet voorbij laten gaan. In ons oranje outfitje, gingen we naar de discotheek Bermuda. Dit was een mooie openlucht discotheek, dat bij de muziek ook nog een echte show weg gaf: danseressen, zangeres, vuurspuwers en andere verklede mensen. Dit was wel erg gaaf om te zien. De muziek zelf vonden we een stuk minder en we misten eigenlijk meteen Suriname. Ook wat betreft de mensen.. Er waren hier alleen maar Nederlanders. Leuk en aardig natuurlijk, maar je kon merken dat er echt groepjes waren dus we waren aangewezen op elkaar. Ach, we hebben ons prima vermaakt en ik ben keurig de bob gebleven om ons weer veilig bij het appartement te brengen!!

De volgende dag erop werden we een beetje laat wakker, omdat we er natuurlijk laat in lagen, maar ook hadden we airco op onze kamer, waardoor we nu wel uit kunnen slapen in tegenstelling tot in Suriname. Omdat het geen zin meer had om ergens naar toe te rijden, zijn we een middag bij het zwembad gebleven. Ook geen straf, want het was heerlijk water en we hadden het zwembad bijna de hele week voor ons alleen..
’s Avonds zijn we op advies van Sharon naar Mambo Beach gereden. Daar moest een goed feestje zijn en daar wouden wij natuurlijk wel even kijken. We kwamen aan bij de boulevard en moesten op het geluid aflopen. Het zag er gezellig uit en dat was het ook! Wat erg toevallig was, is dat bij het eerste barretje dat we zagen (waar een groepje lokale bevolking een dancebattle hielden), ik dacht een bekend gezicht te zien.. Ik wist dat een meisje uit Haaksbergen, Ellis Bomkamp, ook op Curaçao zou zijn. Maar dat ik haar dan meteen zou zien was wel erg toevallig.. Ik ben er maar gewoon op afgestapt en we hebben even gezellig geklets. Zij kon mij vertellen naar welke strandjes ik nog kon gaan en we kwamen er achter dat we de auto van de zelfde man hadden gehuurd. Een erg grappige kerel! Ook hebben ik nog 2 andere meisjes gezien, waarvan ik dacht; ‘hey, jou ken ik’. De wereld is erg klein dus..
Ondanks dat het een leuk en gezellig feestje was op Mambo Beach, met nu al wat betere muziek, zijn we niet te laat naar huis gegaan want we wouden de volgende dag weer redelijk op tijd naar het strand.

Maandag zijn we daarom ook naar een strand gereden dat Playa Cas Abao heet. Wederom het zelfde liedje wat betreft, wit zand, helder blauwe zee. Dus weer super mooie foto’s om te maken. Op dit strand deden de grote stenen en rotsen wel erg pijn aan je voeten. Dat vind ik dan altijd weer minder, maar ik weet dat ik niet mag klagen..
Dinsdag was een bijzondere dag! Natuurlijk dacht ik aan mijn lieve Opa in Nederland die jarig was. Maar op deze dinsdag 29 april, hadden we een activiteit gepland; zwemmen met dolfijnen.
Ik had er zo zin in, maar vond het ook super spannend! We zijn er tegen half 1 naar toe gereden, want om 2 uur stond de afspraak. We kwamen aan bij Dolphin Academy Curaçao, wat ook een soort seaworld moest voorstellen. Voordat we naar de dolfijnen liepen, kwamen we dus langs aquariums met mooie soort vissen, roggen en mini haaien. Ook weten we nu eindelijk wat een zee komkommer is.. (heel apart ding)
Achteraan moesten we ons melden voor het zwemmen met dolfijnen. We kregen een papier voor onze neus dat we helemaal moest doorlezen en moesten tekenen, in verband met de aansprakelijkheid. We kregen een roze bandje om, zodat de mensen die daar werken wisten waarvoor we kwamen (het kleurde perfect bij onze bikini) dus kon niet beter.. We werden in twee groepen verdeeld en wij waren groep B. We mochten dus eerst kijken, maar vooral genieten van de eerste groep. Echt wauw.. wat zijn die dolfijnen geweldig!! Ze zijn zo mooi, slim en vooral lief. Wanneer ze een trucje hebben gedaan is het net of ze lachen, echt geniaal om te zien! Hier kon ik al van genieten en toen mocht ik zelf het water nog in.. De eerste 5 minuten waren even spannend, maar na de eerste aanraking met een dolfijn is het geweldig (je voelt je dol fijn, ha ha ha!)
We waren met 6 mensen op 3 dolfijnen. Twee volwassen dolfijnen en één babydolfijn. Die baby kon het allemaal nog niet zo goed, wat erg komisch werd bij het kusjes geven. De baby wil het graag leren, maar kan het nog niet dus dat ging allemaal niet zo goed.. Op de foto’s te zien dat de volwassen dolfijnen het wel goed kunnen. Geweldig toch een kus van zo’n beest? Ik heb nog nooit zo’n harde, maar leuke kus gehad ;)
We mochten ook nog op de foto met de dolfijnen, wanneer ze je met z’n tweeën een stuk mee trekken en wanneer je de flippers kunt vast houden. Daarnaast kon je nog kiezen uit een trucje, waar Tamara en ik hebben gekozen voor het op de rug liggen samen. Geweldig om te zien!!
Het was een ervaring om nooit te vergeten en het was echt super om te doen. Het is waarschijnlijk het duurste half uur in mijn leven geweest tot nu toe, maar ik had het er graag voor over!!
Na het zwemmen konden we nog genieten van een dolfijnen show, waar maar weer even werd getoond, wat die beesten allemaal kunnen..

Woensdag was het op Curaçao Koningsdag. Jaja, de mensen willen hier hun vrije dag niet graag inleveren dus ze houden het gewoon op 30 april (omdat het kan!)
Wij hebben er voor gekozen om de laatste volle dag toch maar naar het strand te gaan. Daar zijn we uiteindelijk voor gekomen. Genieten van het niets doen, met een heerlijk uitzicht. Nou.. dat kon op Blue Bay! Het woord zegt het al en ik heb het al eerder omschreven. De foto’s vertellen de rest!!
’s Avonds zijn we toch maar naar Willemstad gereden om te kijken wat er nog te doen was. Voor mijn gevoel was heel Curaçao leeggelopen en in de stad te vinden. Pff.. wat was het druk!! De pondjesbrug stond open en daar kon je niet overheen, dus dat werd heel lang wachten. Doordat het zo druk was en we op een ander pleintje ook wel even konden genieten van de Oranjekoorts, zijn we weer teruggelopen. Tamara en ik hebben allebei een mooie strandtas van Curaçao gekocht en zijn weer richting het mooie huisje gegaan. Aangezien al ons geld op was, hebben we thuis maar een borrel gedronken!!
En toen was het alweer donderdag… De laatste dag! Wat gaat de tijd snel als je het na je zin hebt! Echt heel snel.. Het is alweer 1 mei en dat betekent ook dat ik over een paar dagen in het vliegveld zit naar Nederland!! Maar eerst moesten we terug naar Suriname.
Nadat we hadden ingecheckt kwamen we er achter dat onze vlucht van 19:45 verplaatst was naar 22:00. Fijn was dat!! Het was 17:00 en we zouden dus 5 uur lang moeten wachten voordat het vliegtuig pas ging vertrekken. Helaas werd 22:00 zelf 23:00 dat we het vliegtuig pas inkonden. Echt.. ik heb nog nooit zo lang vertraging gehad en ik hoop dat dat maandag beter gaat, wanneer ik richting huis ga!!

Gelukkig zijn we donderdagnacht goed aangekomen bij de Brokopondolaan, waar de jongens speciaal voor ons uit bed zijn gekomen. Sjoerd heeft lief mijn koffer na boven getild, we hebben even wat gedronken en aangezien we kapot waren hebben we fijn geslapen. Helaas, door de hitte werd ik hier om half 11 er alweer uitgezweet, waardoor het voor de rest een chil dagje is..
Vanavond ga ik uit eten met Tamara, omdat de jongens een ander uitje hebben en daarna gaan we met z’n vieren uit. We gaan nog even flink genieten van het stappen vanavond en morgen, zodat we ons zondag kunnen opmaken voor de lange vlieg rit huiswaarts..

Mygod, wat zijn deze 3 maand snel gegaan!!!
Nog een paar dagen genieten in dit mooie, bijzonder land.. Waar ik toch stiekem een klein beetje aan gehecht ben geraakt, want er zit wel degelijk een verschil tussen Curaçao en Suriname en ik ben blij dat ik 3 maand in Suriname heb mogen stage lopen en mogen wonen..
Wanneer ik weer in Nederland ben, zou ik mijn allerlaatste reisverslag schrijven. Ik hoop dat ik dan kan vermelden dat de terugreis is goed gegaan en mijn lieve familie + vriendinnetjes blij zijn om me weer te zien!!

Groetjessss, Leslie

  • 09 Mei 2014 - 13:52

    Joke Borghuis:

    Hoi lieve Lesley


    WELKOM TERUG

    Wat een geweldige tijd heb je gehad de afgelopen 3 maanden.
    Super leuk voor je.
    Complimenten voor je geweldige reisverslagen. Erg leuk om te lezen en je te volgen.
    Geniet lekker van de thuiskomst en laat je lekker vertroetelen door iedereen.

    Liegs, Herman en Joke

  • 13 Mei 2014 - 19:01

    Lisanne:

    Hoi juf Leslie ik heb een paar maanden niet meet op jou'n site gekeken maar ik hoop dat je het daar heel leuk hebt ik heb ook al wat foto's gezien,ik vindt het heel leuk dat je met de dolfijnen hebt kunnen zwemmen dat zal ik ook graag willen doen ik mis je heeeeeeel erg

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leslie

Officiële woonplaats: Neede Studie: Hogeschool Saxion Pabo Stage buitenland: Suriname

Actief sinds 18 Jan. 2014
Verslag gelezen: 7064
Totaal aantal bezoekers 20767

Voorgaande reizen:

06 Februari 2014 - 06 Mei 2014

Mijn eerste reis

24 April 2014 - 01 Mei 2014

8 dagen op Curaçao!!

Landen bezocht: